Amsterdam

Förlåt för att jag har varit så frånvarande ett tag. Men förra veckan var riktigt tuff.

Anledningen var att jag och mamma åkte till Amsterdam på weekend i helgen.

De senaste åren har jag alltid så gott som fastat veckan innan en resa, så att följa programmet var extra tufft. Men jag klarade det! Även om jag inte utmanade lika mycket som vanligt med ost et.c.

Resan var helt underbar. Hade laddat för den i flera veckor, och målet var att äta HELT fritt hela helgen:)

I fredag steg jag och mamma upp och åt frukost tidigt. Sen bilen till Arlanda.
När vi kom fram till Amsterdam blev det sopplunch, men ett jättestort bröd med massa nötter i (måste påpekas att nötter är bland det läskigaste jag vet, och jag har inte ätit det på säkert tre år)

Därefter blev det shopping, och dounutfikande. (Också första gånge på runt 6 eller 7 år)!!

Till middag delade jag och mamma på en STOR pizza, med massa ost!!! (Även det premiär)

Hittills bara njöt jag av resan och kändemig väldigt förvånad över hur mycket jag klarade av.
Men sen kom smällen. På lördagne beställde jag rostbiffsbaguette till lunch. Och köttet var RÖTT, åt upp allt, men hade massa kvälvningar.

Försökte lindra ångesten genom att tänka att det är bra att öva på att äta saker som man inte tycker om också, för det gör alla människor i bland och det ingår i det sociala livet. Men det var svårt!
Bara för att jävlas lite ytterligare med ätstörningen så delade jag och mamma på en liten toblerone, (fyra små bitar var). (Kan även meddela att det var andra chokladbiten jag åt på flera år, samt första baugetten jag åt på cirka 3 år)

Sen belv det brownifikande och mer shopping:)


Till middag belv det pasta med gräddig sås!!!!!! OST OCH GRÄDDE! MEN, det var himmelskt gott!

På vägen till rummet tog jag och mamma varsin kaka i hotellreceptionen! Bara för att det var kul att testa en typisk holländsk kaka!!

På söndagen var vi lite kulturella och besökte Van Gogh-museum och Anne Franks hus.
Middagen bestod av soppa med tre stora baguetteskivor med smör!

Nu började ångesten komma krypandes, eftersom att resan snart var över. Så bara för att jävlas extra så tog jag PASTA med köttfärsås på flygplatsen. (Fast jag kunde ha valt kyckling och grönsaksgryta, soppa salllad, et.c.)

Det var nog den största portionen jag någonsin sett, mer än dubbel av vad jag brukar ta. (Tre stora sleva köttfärsås istället för en som jag brukar ta och jäääättemycket pasta) Men allt åts upp, precis som jag hade bestämt med min behandlare. Till råga på allt bestälde nästan all på restaurangen grönsaks och köttgryta med ris, förutom jag och en jättetjock gubbe som tog pasta... Men vem vet vad han hade ätit innan. Man blir INTE tjock av en stor portion pasta!!!!! Så det så ätsörning!




Kommentarer
Postat av: Maja

Fan vad bra kämpat av dig gumman, helt fantastiskt!

Du kan allt klara av mer än vad du tror :D

Puss<3

2010-11-30 @ 16:30:10
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: camilla

Grymt starkt och bra gjort :)

2010-12-01 @ 08:20:50
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Ja julskinka är verkligen bland det godaste som finns :) längtar till julbordet haha :D vad är din favvo på jul? Älskar också jul, så himla mysigt :) fljer du julkalendern? :D



Kramar

2010-12-02 @ 09:12:43
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Hur länge har du varit sjuk? hur gammal är du?



Men visst känns det skönt nu att verkligen kunna öta allt man vill på julbordet? det är som om en helt ny värld öppnat sig typ nu när man faktiskt får äta vad man vill och är sugen på :D dock är jag så rädd att jag ska över äta vilket jag ofta gör vid buffer och sådanna grejer :/ men de e ju bara jul en gång om året :D ahah!



Å jag har aldrig vart på julbord förr. Hade jättegärna gått på ett. Känns de skönt att buffematsöva då? :) hoppas de blir gottis iaf :D



Puss

2010-12-02 @ 15:22:30
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Åå vad gott :D choklad är ju absolut det bästa som finns :D älskar vit choklad och lysmelk samt romerska bågar hehe. Imorn är godisdag för mig så då blir det en massa sånt i godispåsen haha :) käkar typ 5-6 hg varje lördag^^



Det kommer gå finfint med buffen, du får lova att berätta allt om hur det går efetråt :D



Har du gått/går i behandling?

Stora kramar

2010-12-03 @ 08:08:52
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Ja visst är hönökaka underbart :D helt sjukt att man förbjuder sig det man tycker om!



Hur ser ditt matschema ut som fu följer nu? de lät ju mkt bättre med den dagvården du gick i efteråt att du fyllt 18. Skönt att allt har blivit så mkt bättre i af :D för allt handlar ju om att vilja själv, annars är det omöjligt.

Du är jätteduktig och jag tror verkligen på dig

Kramar

2010-12-03 @ 11:33:19
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Ja för vad sjutton har vi att förlora? inget allt kan bara bli bättre :D hade du en bra lördag?



Kram

2010-12-05 @ 07:51:19
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: Bella

grymt bra jobbat av dig, hela resan :D



kramar

2010-12-05 @ 15:55:44
URL: http://livethelifeyouimagine.blogg.se/
Postat av: camilla

Hemmagjord pizza är aldrig fel :) vilken konsert var du pÅ?



Jag såg på film, eclipse och åt massa choklad :D hade en jättetrvlig kväll och dag. Eller dagen var lite seg satt och såg på tv hela dagen lång xD



Puss

2010-12-05 @ 18:08:46
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Åå jag längtar till jag börjar få träningsverk haha :D vet du hur lång tid det tar ungefär?



Jag älskade eclipse, helt klart den bästa av de tre filmerna :D vad tycker du?



Okey har aldrig hrt talas om den men bara känslan av att vara på konsert är ju underbart :D

2010-12-06 @ 11:39:11
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Jaaa :D hur många filmer ska de göra?? när kommer nästa vet du det? :D



haft en bra dag idag?

Kram

2010-12-06 @ 14:50:09
URL: http://resanupp.devote.se
Postat av: camilla

Åå kul :D



Haha okey men vänner är bra :) själv ser jag på desperate housewifes :P



Just det jag, lycka till..du fixar det :D Njut verkligen nu och låt inga dumma tankar stoppa dig från att äta det du vill :) Indiskt är ju inte helt fel det heller:D

Nu är jag nyfiken på hur det har gått :D ??



Min dag har varit ganska bra faktiskt. Har mått toppen hela dagen :D Har mest suttit o slappat framför tv:n och frostat ur frysen xD

2010-12-06 @ 18:27:36
URL: http://resanupp.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0