Hjälp

I morse när jag vaknade hade jag fått min mens... Verkligen inte mycket men i alla fall.

Även om jag naturligvis är glad, eftersom det är ett bevis på att min kropp mår bättre, så är jag livrädd.

Mitt största argument för att gå upp i vikt har hela tiden varit att få mens, så att jag kommer att kunna få barn. Men nu när jag har fått den så känns det mycket, mycket tyngre att gå upp i de 5 kg som är kvar till min målvikt, då det känns som att min kropp mår bra nu och inte behöver det.

Det som också är väldigt konstigt, är att förra gången jag gick upp i vikt så gick jag upp till min målvikt innan jag fick min mens.

Är det nån som vet vad det kan bero på? Om det tex är så att man kan få mens tillfälligt för att sedan försvinna igen tills man når sin målvikt eller något. Skulle verkligen behöva ha kvar något sådant argumentet.

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag har ingen aning om vad det kan bero på, men härligt att du fått den. Men ge inte upp vad än anorexin säger, fortsätt kämpa. du är jätte duktig!

Puss<3

2010-11-19 @ 16:08:05
URL: http://farbeyondthestars.blogg.se/
Postat av: Emma

Tror verkligen inte att detta ärden riktiga mensen och jag vet att jag hade oregelbunden mens hela tiden och det är ett tecken apå att kroppen är i obalans. tror knappast att du kommer ha den regelbundet för att det ska ske måste du upp dina kilon vännen. se det sm en sporre till att det faktiskt börjat fatta att du tar böättre hand om den nu, MEN DU KAN INTE STANNA HÖÄR!! då är du snart tillbaka i träsket igen och då kan dsu verkligen inte räkna med att mensen kommer tillbaka.

Du ska vara stolt och glad över dina framsteg, jag blir stolr över dig!

Kramar

2010-11-21 @ 21:27:44
URL: http://ammina.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hej! Alla dom gånger jag har gått ner mig, har min mens kommit igång i princip bara några veckor efter jag kommit i behandling, dvs, fått tillbaka mensen med ett BMI på 14/15. och det är tufft. Men jag pratade med Gisela Vanderster om detta en gång och hon sa att det hade att göra med att alla kroppar reagerar olika, prioriterar olika. Och ska jag vara ärlig är jag idag glad att min kropp har prioriterat min mens, ju längre man går utan, desto svårare blir det att bli med barn i framtiden. Så se det possitivt. det har absolut inget att göra med att din kropp mår bra nu, den prioriterar bara just din mens för att den är viktig.

2010-11-22 @ 19:28:44
URL: http://carolineelizabeth.blogg.se/
Postat av: Cilla

Vet inte hller vad det beror på, kan ju vara en tillfällig blödning också när kroppen fortfarande är i obalans men annars så är det ju ett positivt tecken på att kroppen börjar må bättre trots att anorexitankarna inte gillar det. <3

2010-12-06 @ 13:36:10
URL: http://bloodysabbath.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0