Mardröm

Den senaste månaden har jag haft mardrömar rörande ätstörningen nästan varje natt. Inatt drömde jag te.x. att jag åt och åt och inte brydde mig, men sen fick jag plötsligt världens ångest, och ville bara bli av med allt. Försökte slita bort magen, men när det inte gick så sprang jag runt och letade efter en toalett, men alla dörrar var låsta. Men jag fortsatte leta, då kom min mamma och en kompis och frågade vad jag gjorde och började springa efter mig. Till slut hittade jag en toalett, men det var bara bås, och mamma stod utanför och lyssnade. Jag försökte om och om igen att kräkas men det gick inte. Sen vaknade jag alldeles kallsvettig.

Berättade det för min behandlare och hon sa att det var vanligt och att de brukar kalla det för abstinens. Hon gav ett exempel på en tjet som drömde att hon var instängt i ett rum men en växande köttbulle som bara växte och växte och höll på att kväva henne. En annan tjej drömde att hon blev jagat av sin behandlare med en tallrik och bestick i händerna. Det som dock är gemensamt för alla dessa drömmar är att det friska alltid vinner och man vaknar upp innan man gör något dumt.

Är det nån som känner igen sig?

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vad läskigt.. Jag har haft tusen anorexi-drömmar, man inga jag kan komma på nu.. Men jo, det är oftast att jag äter och äter och inte tänker, alls. Förrän ångesten slår till. Inte så konstigt från verkliga livet, tyvärr. Jag har så konstigt realistiska drömmar.



Sv: Åh, du har råkat ut för det med! Ja, det betyder att kroppen äntligen börjat fungera igen, och all energi vi nu får i oss börjar förbrännas. När kroppen försöker få ned temperaturen (pga all förbränning) så svettas vi. Det är helt enkelt maten som smälter sig, rejält! Och anledningen till att det blir så extremt nu, är för att vi slarvat så pass med maten tidigare. Sicken behandling, va.

2010-11-18 @ 16:36:11
URL: http://sockerskrin.blogaholic.se
Postat av: camilla

Fyy vad jobbigt :/ har också haft en massa konstiga drömmar som har vart jätte jobbiga och så har man vaknat upp helt dygnsur mitt i natten.

Hur länge har du gått och fått hjälp hos behandlare?Fortsätt kämpa :D

2010-11-22 @ 14:13:36
URL: http://www.resanupp.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0